Zastępca Dyrektora koordynuje oraz nadzoruje pracę podległych mu pracowników, w szczególności:
1)kieruje pracą podległych pracowników;
2)przydziela zadania podległym pracownikom;
3)kontroluje i nadzoruje realizację zadań powierzonych do wykonania;
4)podejmuje kontakty z dyrektorami jednostek obsługiwanych w celu ustalania zasad współpracy.
Oprócz zadań wymienionych w ust. 1, do obowiązków Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
1)udział, wraz z Dyrektorem, w opracowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej;
2)rejestrowanie bieżącej korespondencji wpływającej do Zespołu;
3)identyfikacja i ocena ryzyka w odniesieniu do celów i zadań;
4)ocena okresowa podległych pracowników;
5)opracowywanie stosownych sprawozdań;
6)inicjowanie i opracowywanie projektów zarządzeń Dyrektora;
7)opracowywanie procedur i podnoszenie jakości usług świadczonych przez Zespół;
8)sprawowanie kontroli zarządczej w zakresie wykonywanych zadań;
9)zapewnienie prawidłowego przechowywania dokumentów;
10)sprawdzanie pod względem merytorycznym dokumentów księgowych dotyczących Zespołu;
11)wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych, w powierzonym zakresie;
12)wykonywanie dodatkowych czynności zlecanych przez Dyrektora.
Zastępca Dyrektora zastępuje Dyrektora w czasie jego nieobecności.