Do obowiązków specjalisty ds. kadr należy, w zakresie zadań realizowanych przez Zespół i jednostki obsługiwane, w szczególności:
1) prowadzenie akt osobowych
2) przygotowanie dokumentów związanych z przebiegiem zatrudnienia, w szczególności w zakresie:
a) zmiany wynagrodzenia,
b) zmiany stanowiska pracy,
c) wydawania świadectw pracy,
3) sporządzanie list obecności;
4) aktualizacja wynagrodzeń pracowników związanych z podwyżkami płac i przeszeregowaniem;
5) organizowanie spraw związanych z naborem pracowników;
6) prowadzenie kontroli dyscypliny pracy;
7) organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Zespołu;
8) kompletowanie dokumentów związanych z przejściem pracownika na rentę lub emeryturę;
9) wystawianie delegacji służbowych i prowadzenie ich ewidencji;
10) udział w posiedzeniu Komisji Socjalnej (przygotowanie umów, sporządzenie list wypłat) oraz prowadzenie rejestru przyznanych świadczeń;
11) planowanie i zapewnienie racjonalnego gospodarowania zakładowym funduszem socjalnym, w szczególności ustalenie preliminarza dochodów i wydatków na dany rok;
12) sporządzanie sprawozdań do GUS dotyczących zatrudnienia;
13) współpraca z jednostkami obsługiwanymi w zakresie spraw pracowniczych;
14) przeglądanie na bieżąco zmian przepisów dotyczących prawa pracy;
15) archiwizacja dokumentów;
16) wykonywanie innych obowiązków i zadań związanych z wykonywanym zakresem czynności;
17) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Dyrektora oraz bezpośredniego przełożonego.