Do obowiązków specjalisty ds. bhp należy, w zakresie zadań Zespołu oraz jednostek obsługiwanych, w szczególności:
1)przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
2)bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
3)sporządzanie i przedstawianie pracodawcy okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierające propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawy warunków pracy;
4)udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
5)prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby;
6)doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
7)udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą;
8)organizowanie przewidzianych przepisami prawa szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników;
9)przeprowadzanie wstępnych szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dla nowozatrudnionych pracowników;
10)wykonywanie innych obowiązków i zadań związanych z wykonywanym zakresem czynności;
11) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Dyrektora oraz bezpośredniego przełożonego.